محصولات کنجدی(کنجد،روغن ارده کنجد،روغن کنجد،ارده،حلوارده،سوهان ارده)

  • ۰
  • ۰
تاریخچه دانه های گیاهی کنجد  

کنجد یکی از قدیمی ترین دانه های روغنی است که توسط بشر شناخته شده و برای خوراک و به عنوان دارو مصرف داشته است. کاشت کنجد  در بین النهرین در دره دجله و فرات به 1600 سال  قبل از میلاد بر می گردد. نام مصری کنجد Sesemt  در لیست 20  متر طول گیاهان دارویی Ebers papyrus  مصر در 1550 سال قبل از میلاد ثبت می باشد.

حفاری های اخیر باستان شناسی در ترکیه نشان می دهد که بین سالهای 900 تا 700 قبل از میلاد در امپراتوری Urartu  که در حال حاضر Armenia  می باشد بذر کنجد کاشته می شده و کنجد تولید می شده و از ان ورغن کنجد استخراج و برای مصرف مردم عرضه می شده است.
در داستان علی بابا و چهل دزد در کتاب هزار و یکشب امده است در موقعی که دزدان برای باز کردن قفل عجیبی احتیاج به یک رمز خاص برای باز شدن قفل داشتند نام ( کنجد باز کننده ) انتخاب دشه و با ذکر این رمز درب باز شده است و این نشان میدهد این رمز با نام کنجد در داستان انتخاب شده است. زیرا فکر می کردند که تمام خوانندگان داستان بانام کنجد  اشنایی دارند و به علاوه چون کنجد به محض رسید ن از غلاف میوه که به طور ناگهانی باز میشود به بیرون پرتاب می شود لذا این نام را برای باز شدن ناگهانی درب انتخاب کردند.


  • ۹۵/۰۲/۰۳
  • ehsan meybodi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی