محصولات کنجدی(کنجد،روغن ارده کنجد،روغن کنجد،ارده،حلوارده،سوهان ارده)

  • ۰
  • ۰

15 نمونه از فواید روغن کنجد
 

  1. کنجد برای زیبایی. دانه کنجد کامل از روی، ماده معدنی ضروری برای تولید کلاژن تشکیل شده و به پوست حالت ارتجاعی­تر می­بخشد. روی همچنین کمک می کند تا بافت های آسیب دیده در بدن تعمیر شود. روغن کنجد به عنوان بهترین روغن برای پوست معرفی شده است.

  2. بزرگ­ترین منبع پروتئین گیاهی. در هر اونس تخم کنجد 4.7 گرم پروتئین موجود است، این مقدار پروتئین در این روغن آن را به بهترین روغن گیاهی با پروتئین بالا تبدیل کرده است.

  3. روغن کنجد مفید برای سلامت دهان و دندان. یکی از مزایای برجسته دانه­های کنجد و روغن کنجد، و تقویت بهداشت دهان و دندان است. روغن کنجد باعث سفیدی دندان نیز می­شود وهمچنین در درمان التهاب و تورم لثه مفید است

  4. جلوگیری از دیابت. به دلیل وجود منیزیم و دیگر مواد مغذی، دانه کنجد و به ویژه روغن کنجد برای مبارزه با دیابت بسیار مفید است، به خصوص برای بیماران دیابتی نوع 2.

  5. افزایش سلامت استخوان. مصرف مداوم و به اندازه این روغن در افزایش تراکم استخوان و سلامت استخوان کمک می کند. دانه کنجد منبع بزرگ کلسیم می باشند که برای سلامت استخوان ضروری است.

  6. بالا رفتن بهداشت گوارش، تسکین یبوست. دانه کنجد سرشار از فیبر می باشد، وجود فیبر در بدن برای هموار کردن راه سیستم گوارشی سالم و در نهایت روده سالم بسیار مهم است.

  7. کاهش فشار خون. روغن کنجد دارای درصد بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده است ( اسیدهای چرب امگا 6 )، وجود این اسیدها موجب کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا و بیماران دیابتی شده است.

  8. تسکین بیماری آرتریت روماتوئید. مواد معدنی ضد التهابی و آنزیم­های آنتی اکسیدان موجود در این روغن موجب کاهش درد و التهاب این بیماری می­شود. همچنین این ماده معدنی کمک می­کند قدرت به رگ های خونی، استخوان ها و مفاصل باز گردد.

  9. جلوگیری از آسم. وجود منیزم در دانه کنجد باعث جلوگیری از آسم و دیگر بیماری­های تنفسی با جلوگیری از اسپاسم راه هوایی می­شود.

  10. جلوگیری از سرطان. دانه­های کنجد حاوی یک ترکیب ضد سرطان به نام فیتات می باشد، همچنین وجود منیزیم در دانه­های کنجد نیز خاصیت ضد سرطانی این روغن را تشدید می­کند. 

  11. بهبود سلامت قلب. این روغن با خواصی که ذکر شد بهترین انتخاب برای بیماران قلبی است.

  12. منبع غنی ویتامین E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و با پایین آوردن سطح کلسترول خون در ارتباط است. روغن کنجد نیز حاوی منیزیم، مس، کلسیم، آهن، روی، و ویتامین  B6می باشد. مس به آرتریت روماتوئید و منیزیم به سلامت تنفسی وعروقی و کلسیم برای پیشگیری از سرطان کولون، پوکی استخوان و میگرن کمک می کند و روی ، برای سلامتی استخوان کمک می کند. علاوه بر این مزیت ها روغن کنجد از ویتامینE سرشار است که این خواص تغذیه ای بالای این روغن را تشدید می کند.

  13. رفع مسمومیت کبد و کلیه ها و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

  14. موثر در درمان بیخوابی است.

  15. حجیم کننده عضلات است و برای ورزشکاران توصیه می شود.

  • ۹۵/۰۲/۰۳
  • ehsan meybodi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی